۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
تعداد بازدید: ۷۵۵۸۳
دستیار رییس جمهوری آذربایجان در امور سیاسی با اشازه به آغاز روند بازسازی و توسعه مواصلات جاده‌ای و ریلی میان جمهوری آذربایجان با ایران گفت: نمی‌توانیم منتظر تصمیم‌گیری ارمنستان بمانیم.
کد خبر: ۳۵۱۴۱

توسعه مواصلات جاده‌ای و ریلی میان ایران و آذربایجان | نمی‌توانیم منتظر تصمیم‌گیری ارمنستان بمانیم

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، «حکمت حاجی‌اف» دستیار رییس جمهوری آذربایجان در امور سیاسی در جمع خبرنگاران گفت که اولین تماس‌ها درباره وضعیت بازسازی مواصلات جاده‌ای و ریلی میان جمهوری خودمختار نخجوان و دیگر مناطق آذربایجان با ایران انجام شده است.

خبرگزاری ترند در این باره گزارش داد: حاجی‌اف در این باره گفت «کار در این زمینه آغاز شده است و توسط وزرای مربوطه در حال انجام است. روی رود ارس در زنگیلان و آق‌بند برای دسترسی به خاک ایران پل‌هایی در حال احداث است و از آن‌جا هم جاده‌های مواصلاتی و خطوط راه‌آهن به نخجوان احداث می‌شود.»

حاجی‌اف ادامه داد: «متاسفانه، در مدت ۳ سال گذشته، ارمنستان اقدامات قابل توجهی در راستای احداث و توسعه این گذرگاه انجام نداده است. نمی‌توانیم منتظر تصمیم‌گیری ارمنستان بمانیم. در گذرگاه میانی، فرصت‌های جدیدی در حال ایجاد شدن است و ما باید با ارزیابی درست این فرصت‌‎ها، روابط جدیدی برقرار کنیم.»

/ایسنا.
برچسب ها: آذربایجان جاده مواصلاتی نخجوان ایران راه و شهرسازی
ارسال نظر
آخرین اخبار